آدرس شرکت

قزوين - كيلومتر 90 جاده قزوین به همدان - روستاي قلعه شهدا

09124810684

برای مشاوره و خرید تماس بگیرید

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم چیست؟

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم جزو موادی است که در صنایع مختلف از این ماده کارآمد استفاده می‌شود؛ از این رو خرید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم ، جزو اقدامات بسیار مهم هر صنعتی به حساب می‌آید؛ لازم به ذکر است که بدانید این پودر در دانه‌بندی‌های متعددی تولید می‌شود که بنابر نوع نیاز خود باید از مناسب‌ترین دانه‌بندی استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بیشتر پودر میکرونیزه کربنات کلسیم تا انتهای بحث امروز همراه ما و کارشناسان کربنات خورشید باشید.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نانو کربنات کلسیم

موضوعاتی که در این مقاله بررسی می‌شود:

  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم چیست؟
  • نحوه تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم چگونه است؟
  • انواع نانو کربنات کلسیم
  • کاربرد نانو کربنات کلسیم در صنایع مختلف
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت دامی
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت طیور
  • کاربرد پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت مواد شوینده
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت رنگ سازی
  • پودر نانو کربنات کلسیم در صنعت پلاستیک
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت پلیمر
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت حفاری
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت سرامیک سازی

 

 

در واقع کربنات کلسیم را به عنوان بهترین نوع پرکننده در طبیعت می‌شناسند که از آن برای تغییر ماهیت مواد استفاده می‌شود؛ این ماده را معمولا از معادن و صخره‌ها، سنگ پوستان و … استخراج می‌کنند؛ ناگفته نماند که این ماده سفیدرنگ را با نام‌های مختلفی همچون گچ فرنگی، سنگ مرمر، کلسیت، سنگ آهک و آراگونیت نیز می‌شناسند.

نحوه تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم چگونه است؟

ابتدا کربنات کلسیم را از معادن سطح کشور استخراج می‌کنند؛ سپس با انجام فرآیندهای خاصی در کارخانه، کربنات کلسیم را به صورت کامل می‌شویند تا بدین ترتیب ناخالصی‌های این ماده قابل جداسازی شود؛ از آن پس، سنگ کربنات کلسیم را درون آسیاب خردکن می‌ریزند؛ سپس سنگ‌ها را به قطعات کوچک تقسیم‌بندی می‌کنند.

قطعات خرد شده سنگ را مجددا درون دستگاه آسیاب دیگری می‌ریزند تا این خرده سنگ‌ها کوبیده شود؛ از آن پس با استفاده از فن سانتریفیوژ، پودر میکرونیزه کربنات کلسیم را با مش‌بندی مناسبی تولید می‌کنند.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نانو کربنات کلسیم

انواع نانو کربنات کلسیم

به صورت معمول نانو کربنات کلسیم را برحسب اندازه دانه‌بندی آن تقسیم می‌کنند؛ در ادامه شما را با دانه‌بندی این ماده آشنا می‌کنیم:

  • کربنات کلسیم مش 200؛
  • کربنات کلسیم مش 325؛
  • کربنات کلسیم مش 400؛
  • کربنات کلسیم مش 800؛
  • کربمات کلسیم مش 1200؛
  • کربنات کلسیم مش 1500؛
  • کربنات کلسیم مش 2500؛
  • کربنات کلسیم مش 3500.

کاربرد نانو کربنات کلسیم در صنایع مختلف

حال که با فرآیند تولید این ماده آشنا شدید، لازم است بدانید که از نانو کلسیم کربنات در تولید صنایعی همچون رنگسازی، چسب و رزین، پلاستیک و … استفاده می‌شود؛ در ادامه شما را به صورت مختصر با کاربرد نانو کلسیم کربنات در صنایع مختلف آشنا می‌کنیم.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت دامی

از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان بستر دام‌ها استفاده می‌شود؛ درحقیقت وجود این پودر از بیمار شدن دام‌ها جلوگیری می‌کند؛ علاوه‌بر آن، این پودر را همراه با خوراک در اختیار دام‌ها قرار می‌دهند تا در بهبود وضعیت رشد استخوانی‌ دام‌ها موثر واقع شود.

به طور قطع می‌دانید که دوشیدن شیر گاوها باعث کاهش کلسیم بدن دام می‌شود؛ از این رو برای پیشگیری از بیماری‌های استخوانی و مرگ و میر دام‌ها، باید به میزان کافی کلسیم در اختیارشان قرار گیرد؛ بنابراین استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم برای دام همراه با غذا، در صنعت دامی ضروری است.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت طیور

پرندگان به دلیل تخم‌گذاری، کلسیم بسیار زیادی را از دست می‌دهند؛ این موضوع باعث بروز بیماری در بدن طیور می‌شود؛ بنابراین باید به میزان کافی کلسیم دریافت کنند تا دچار بیماری نشوند؛ اضافه کردن پودر میکرونیزه کربنات کلسیم طیور یکی از روش‌های بسیار خوبی است که کلسیم بدن طیور را جبران می‌کند؛ علاوه‌بر آن میزان نرخ تخم‌گذاری پرندگان نیز در طی زمان افزایش می‌یابد.

کاربرد پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت مواد شوینده

پودر میکرونیزه کلسیم کربنات به عنوان ماده سفیده کننده به مواد شوینده اضافه می‌شود؛ درحقیقت این پودر مهم‌ترین ماده‌ای است که در صنعت تولید مواد شوینده کاربرد دارد؛ زیرا میزان پاک کنندگی مواد شوینده را افزایش می‌دهد؛ علاوه‌بر آن قیمت نهایی تولید نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت رنگ سازی

به صورت معمول برای تولید رنگ نیاز به استفاده از ماده دی اکسید تیتانیوم است؛ اما از آن‌جایی که این ماده هزینه بسیار زیادی دارد، استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم جایگزین بسیار خوبی به حساب می‌آید؛ این پودر به دلیل خاصیت فاین، از نرمی و دانه‌بندی بسیار خوبی برخوردار است که ترکیب‌پذیری و پوشش‌دهی رنگ را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در تولید رنگ‌های روغنی معمولا 50% از پودر کلسیم کربنات را همراه با تینر اضافه می‌کنند؛ اما در تولید رنگ‌های غیرروغنی به صورت معمول از 70% پودر کربنات کلسیم استفاده می‌شود.

پودر نانو کربنات کلسیم در صنعت پلاستیک

اضافه کردن پودر نانو کربنات کلسیم به مواد پایه پلاستیک، باعث افزایش مقاومت پلاستیک در برابر حرارت می‌شود؛ علاوه‌بر آن این ماده از تغییر شکل پلاستیک در طی زمان پیشگیری می‌کند؛ درواقع نانو کلسیم کربنات، درخشندگی بسیار زیادی به مواد پلاستیکی می‌بخشد؛ یعنی در زیبایی ظاهری مواد پلاستیکی موثر است.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت پلیمر

از دیگر کاربردهای پودر میکرونیزه کلسیم کربنات به استفاده از آن در صنعت پلیمرسازی می‌توان اشاره کرد؛ درواقع اضافه کردن این پودر باعث کاهش هزینه‌های نهایی، کاهش استحکام کششی محصولات، کاهش تنش تسلیم و … می‌شود.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت حفاری

حفاری جزو مهم‌ترین صنایع هر کشوری است که به دلیل پیچیدگی عملیات حفاری باید از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم استفاده کنند تا موجب تسهیل فرآیند حفاری شود؛ درحقیقت وجود این ماده باعث استحکام دیواره‌ها می‌شود که این امر احتمال بروز آسیب را کاهش می‌دهد؛ از سوی دیگر نانو کربنات کلسیم ، گاز و دودهای ناشی از حفاری را تا حد زیادی کم می‌کند‌؛ به بیانی دیگر امنیت بیشتری در زمان حفاری برقرار می‌شود.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نانو کربنات کلسیم

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت سرامیک سازی

کاربرد اصلی پودر میکرونیزه کلسیم کربنات در صنعت کاشی‌ سازی به عنوان اکسید کلسیم است که میزان انقباض کاشی را در برابر حرارت بالا کاهش می‌دهد؛ در واقع اضافه کردن این ماده باعث افزایش مقاومت سرامیک می‌شود؛ علاوه‌بر آن استفاده از پودر میکرونیزه هزینه‌های نهایی را نیز کاهش می‌دهد.

 

مقاله امروز، یعنی « نانو کربنات کلسیم » توسط کارشناسان خبره شرکت کربنات خورشید برای شما همراهان همیشگی گردآوری شده است؛ امیدواریم که پس از خواندن آن، نهایت بهره را برده باشید. شرکت کربنات خورشید با هدف تامین نیاز صنایع داخلی و خارجی کشور، همراه با کادری متخصص، مرغوب‌ترین پودر میکرونیزه کربنات کلسیم را تولید می‌کند؛ از این رو در صورت تمایل به خرید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم ، با کارشناسان واحد فروش شرکت کربنات خورشید در ارتباط باشید.