آدرس شرکت

قزوين - كيلومتر 90 جاده قزوین به همدان - روستاي قلعه شهدا

09124810684

برای مشاوره و خرید تماس بگیرید

5 نقش اساسی کلسیم برای طیور چیست؟

مواد معدنی همچون کلسیم جزو موادی هستند که برای رشد مرغ‌ها و بهبود کیفیت پوسته تخم طیور به آن احتیاج دارید؛ به این دلیل که یکی از اجزای بسیار مهم پوسته تخم مرغ محسوب می‌شود؛ از این رو باتوجه به اهمیت خرید کلسیم برای مرغ تصمیم داریم، در مقاله امروز به موضوع « کلسیم برای طیور » بپردازیم؛ بنابراین با صرف 5 دقیقه از زمان ارزشمند خود در کنار ما و شرکت کربنات خورشید باشید.

موضوعاتی که در این مقاله بررسی می‌شود:

  • نقش کلسیم برای طیور چیست؟
  • استفاده از کلسیم در خوراک طیور
  • پودر کربنات کلسیم در خوراک طیور چه سایزی دارد؟
  • اهمیت کلسیم در فرایند تخم‌گذاری
  • نقش کلسیم در سلامت طیور
  • بیماری یا عارضه Spraddle

استفاده از کلسیم در خوراک طیور

غذایی که به عنوان خوراک در اختیار پرندگان قرار می‌گیرد از مقداری کلسیم برخوردار است؛ اما به طور قطع میزان کلسیم موجود در این خوراک نمی‌تواند کلسیم بدن طیور را به اندازه کافی تامین کند؛ بنابراین باید مقداری کلسیم را همراه با جیره غذایی در اختیار پرندگان یا مرغ‌ها قرار دهید.

خرید کلسیم برای طیور

کلسیم را می‌توانید از منابع کلسیم‌داری همچون پودر استخوان و یا صدف دریایی به دست آورید؛ اما استفاده مستقیم از این مواد گاها ممکن است طیور را دچار مسمومیت کند؛ چراکه مقداری فلوئر در آن‌ها وجود دارد؛ از این رو پیشنهاد می‌شود، برای خرید کلسیم برای مرغ ، پودر کربنات کلسیم را انتخاب کنید تا به راحتی جذب بدن مرغ‌ها شود.

توصیه مهم: پیشنهاد می‌کنیم کربنات کلسیم را شب‌ها همراه با خوراک در اختیار مرغ‌ها قرار دهید؛ زیرا به صورت معمول ترشح هورمن بدن طیور در شب‌ها فعال‌تر است.

پودر کربنات کلسیم در خوراک طیور چه سایزی دارد؟

سایز کلسیمی که در اختیار مرغ‌ها قرار می‌گیرد، بسیار مهم است و باید بدان توجه شود؛ درغیر این صورت مشکلات متعددی برای طیور رخ می‌دهد؛ به صورت معمول سایز کربنات کلسیمی که همراه با خوراک در اختیار جوجه‌ها قرار می‌گیرد، باید در حدود 0.2 میلی‌متر باشد؛ البته با افزایش سن جوجه‌ها باید سایز کربنات کلسیم نیز افزایش پیدا کند؛ درنظر داشته باشید که برای تامین کلسیم مرغ‌های تخم‌گذار باید حدودا نصف کربنات کلسیمی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید در حدود 0.2 میلی‌متر و مابقی بین 2 الی 4 میلی‌متر سایز داشته باشند.

خرید کلسیم کربنات برای مرغ خرید کلسیم برای مرغ خرید کلسیم برای طیور

اهمیت کلسیم در فرایند تخم‌گذاری

در واقع کمبود کلسیم بر میزان تخم‌گذاری طیور کاملا اثرگذار است؛ زیرا طیور در زمان تخم‌گذاری مقدار زیادی از کلسیم بدن خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین باید بدن مرغ‌ها به اندازه کافی کلسیم داشته باشد تا با کاهش تخم‌گذاری طیور مواجه نشوید.

مشکل کمبود کلسیم اغلب در مرغ‌های تخم‌گذار به نسبت مرغ‌های گوشتی بیشتر دیده می‌شود؛ چراکه این پرندگان در طول روز 2 الی 3 بار عمل تخم‌گذاری را انجام می‌دهند.

ناگفته نماند که پوسته تخم‌ مرغ در حدود 97% از آن را کلسیم تشکیل می‌دهد و این میزان کلسیم تخم‌ مرغ‌ها به طور قطع از بدن طیور تامین می‌شود؛ این بدین معناست که طیور با مشکل کمبود کلسیم روبه‌رو می‌شود و باید برای تامین کلسیم بدن این پرندگان پودر کربنات کلسیم مصرف شود.

طبق نتایج به دست آمده هر مرغ تخم‌گذار باید 7 تا 30 گرم کلسیم به صورت روزانه مصرف کند تا با کاهش تخم‌گذاری و کمبود کلسیم مواجه نشود؛ توجه داشته باشید که اگر کلسیم به اندازه کافی در اختیار طیور قرار نگیرد، مرغ‌های تخم‌گذار برای انجام فرایند تخم‌گذاری از کلسیم بدن خود استفاده می‌کنند که در ادامه باعث بیماری‌های متخلفی می‌شود.

خرید کلسیم کربنات برای مرغ خرید کلسیم برای مرغ خرید کلسیم برای طیور

علاوه‌بر مواردی که ذکر کردیم، کمبود کلسیم سبب نازک شدن پوسته تخم پرندگان می‌شود؛ به همین دلیل تخم‌مرغ‌ها قبل از استفاده به آسانی ممکن است دچار ترک یا شکستگی شوند؛ بنابراین اگر میزان کلسیم در پوسته تخم‌مرغ‌ها کم باشد، نمی‌توان از آن‌ها برای فروش استفاده کرد.

نکته بسیار مهم

توجه داشته باشید که پودر کربنات کلسیم باید به میزان کافی در اختیار طیور قرار گیرد و از مصرف بیش از اندازه آن خودداری شود؛ چراکه باعث ضخامت بیش از اندازه پوسته تخم مرغ‌ها شده و جوجه‌ها قبل از تولد دچار خفگی و مرگ می‌شوند؛ از این رو نمی‌توان از این تخم‌مرغ‌ها برای صنعت پرورش جوجه استفاده کرد.

نقش کلسیم در سلامت طیور

درحقیقت کلسیم نقش مهمی در انجام متابولیسم بدن طیور برعهده دارد؛ زیرا پرندگان برای انجام فرایند خون‌سازی و پیشگیری از مشکلاتی همچون لخته شدن خون و تنظیم ضربان قلب خود به کلسیم نیاز دارند؛ همچنین کمبود کلسیم باعث غلیظ شدن خون پرندگان و کم آبی بدن مرغ‌ها می‌شود؛ علاوه‌بر آن از دیگر مشکلات کمبود کلسیم می‌توان به بیماری‌های لنگش و درد مفاصل و راکت اشاره کرد.

خرید کلسیم برای مرغ خرید کلسیم طیور کلسیم کربنات طیور

بیماری یا عارضه Spraddle

این عارضه باعث تغییر شکل زوایای پاهای پرندگان می‌شود و این مشکل به تدریج ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت طیور دچار مشکلات مختلفی اعم از شکستگی استخوان، شکستگی مهره‌های کمر و چرخش پاشنه می‌شوند؛ البته ناگفته نماند که کمبود کلسیم در ادامه منجر به مرگ پرندگان نیز می‌شود.

در حالت کلی خرید کلسیم برای مرغ کاملا ضروری است؛ زیرا در حفظ سلامت بدن پرندگان تاثیر دارد؛ امیدواریم که از خواندن مقاله امروز، یعنی « کلسیم برای طیور » لذت برده باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. شرکت کربنات خورشید جزو مجموعه‌های باسابقه در زمینه فروش کربنات کلسیم خوراکی است که از محصولات این شرکت می‌توانید برای تامین کلسیم بدن طیور استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای خرید کربنات کلسیم با کارشناسان فروش شرکت کربنات خورشید تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.